Contentmarketing

Alles draait om content. Wat je zegt, wat je doet en hoe je daarvan online het bewijs voert: dat is contentmarketing. Onze specialisten brengen focus aan in jouw contentstrategie en buigen zich vervolgens ook over de uitwerking. Of het nu goede teksten of pakkende beelden zijn. Allemaal inhoud gericht op jouw doelen. Want de inhoud, die telt.

Waarom contentmarketing?

Allereerst: waarom zou je eigenlijk aan contentmarketing voor je bedrijf doen? Waarom een contentstrategie uitstippelen en uitwerken? Tekst en beeld uitwerken kost tijd, daar zit je toch helemaal niet op te wachten. Klopt, maar het levert ook veel op. Je laat zien en horen waar je voor staat, geeft je bezoekers de informatie waar ze voor komen, zorgt ervoor dat je website body heeft en geeft je online vindbaarheid een boost met de juiste content.

Belangrijke kost dus. Maar gelukkig kost het jou een stuk minder moeite als je een beroep doet op ons als contentmarketingbureau. Onze contentmarketingdiensten maken het jou een stuk makkelijker. Bekijk maar eens wat het voor deze klanten heeft gedaan en lees verder hoe contentmarketing met focus bij Steets eruit ziet.

Contentmarketing en strategie

Nog niet eens zo heel lang geleden hoorde je het constant: je moet een contentkanon zijn. Gewoon constant content produceren, dan blijft er vanzelf wat kleven. Onzin, weten wij. Want waar richt je je dan eigenlijk op? Wie probeer je aan te spreken, wat probeer je te bereiken? In plaats van in het wilde weg te schieten, richten wij dat kanon liever regelrecht op de roos. Dat doen we via onder andere:

  • Contentstrategie: welke soorten content passen bij jouw doelen? Op welke kanalen en wanneer moeten we dit plaatsen?

  • Buyer persona’s: je kunt pas echt sterke content maken als je weet voor wie het is. Met persona’s brengen we jouw doelgroep en diens pijnpunten duidelijk in beeld.

  • Value mapping: welke toegevoegde waarde heb jij als bedrijf? Hoe los jij de problemen van je doelgroep op en hoe vertalen we dit in content?

  • Contentkalender: alle gekozen content in een net jasje verpakt, zodat we de vaart erin houden en jij het hele jaar lang overzicht hebt.

Contentmarketingondersteuning

De strategie staat. Nu de uitwerking nog. Content kent vele vormen: webpagina’s, blogartikelen, infographics, video’s, animaties, banners, whitepapers... Voor al deze vormen is er bij ons contentcreatiebureau wel een specialist in huis – van copywriters en designers tot animators en developers.

Copywriting

Met de juiste woorden raak je de juiste snaar. Daarom bestaat een groot deel van contentmarketing uit copywriting. En schrijven, dat moet je maar kunnen. Onze copywriters weten de boodschap precies te bevangen. Of het nu om je merkverhaal, een blogartikel, een dienstenpagina, een social post of microcopy voor een formulier of visual gaat. We zetten de puntjes op de i. Letterlijk en figuurlijk.

Content en SEO gaan bovendien vaak hand in hand. Via SEO-copywriting incorporeren onze digital copywriters moeiteloos de nodige SEO-elementen in de content. Zodat jouw verhaal niet alleen staat als een huis, maar ook nog eens goed in de zoekmachines naar boven komt.

Design

Het oog wil ook wat. Daarom verpakken we al die mooie woorden in een mooi jasje. Dat kan een infographic zijn, of een animatie, of een banner, en ga zo maar door. Soms komt er ook een stukje techniek bij kijken, bijvoorbeeld voor tools of gamification. Met de juiste verpakking wordt al jouw content een cadeautje om uit te pakken.

Consistent voorop met content

Contentmarketing oppakken kan projectmatig, bijvoorbeeld als je een keer een contentcampagne voor je werving nodig hebt of de contentstrategie van je website wilt aanscherpen. Maar om consistent te zijn en tegelijkertijd relevant te blijven, is doorlopende contentmarketing de beste aanpak. Zo kunnen we constant de content optimaliseren en bijsturen waar nodig. En dus nog gerichter op jouw doelen afstuiven. Want of het nu om B2C- of B2B-contentmarketing gaat, je wilt niet achterop raken. Samen focussen we op vooruitgang.

Laat de inhoud tellen