Merkstrategie

Je merkstrategie, of branding strategie, is niets anders dan de route die je volgt om zoveel mogelijk impact te maken. Hoe duidelijker de route die je uitzet en hoe consistenter je koers houdt, hoe korter de weg naar een sterk, betekenisvol merk. Belangrijk voor een goede merkstrategie is het maken van hele scherpe keuzes. Focus, focus, focus. Alles wat je doet moet één passend geheel zijn, kloppend tot in detail.

De drie bouwstenen van een merkstrategie

Een merkstrategie vormt altijd de basis voor je interne en externe branding en marketing. Wat ons betreft bestaat de merkstrategie uit drie onderdelen:

  • Merkidentiteit: een sterke merkidentiteit is het startpunt. Wie ben je, wat drijft je en wat beteken je voor anderen? De antwoorden op deze vragen zorgen ervoor dat mensen zich kunnen identificeren en verbinden met jouw merk.

  • Merkpositionering: de merkidentiteit levert belangrijke bouwstenen op voor de merkpositionering. Hiermee claimen we een positie in het hoofd en het hart van de mensen die met je merk in aanraking komen. Dat is bij voorkeur een relevante en unieke plek, die afwijkt van die van je concurrenten.

  • Merkconcept: tot slot creëren we beleving met het merkconcept - de manier waarop jouw merk zich manifesteert in de wereld.

Een merkstrategie bepalen doe je niet eenmalig

De wereld verandert continu, dus je merk verandert mee. Het is daarom goed om je merkstrategie eens in de zoveel tijd tegen het licht te houden en aan te scherpen.

Full-service branding bureau

Of je nu pas voor het eerst een merkstrategie ontwikkelt of je huidige op de schop wilt nemen; wij doen het voor je. Met een nieuwsgierige geest en zakelijk hart helpen wij je scherpe keuzes te maken. We make you focus. Wij helpen je met alles wat er bij een merkstrategie komt kijken, van een Brand Identity Guide en branding design en de uitrol van je branding campagne. Let’s make sense.