Ijzerbewerking van WeMetal
Terug

WE-Metal

Ambitie in beeld gebracht

Een dynamisch metaalbewerkingbedrijf dat geen uitdaging uit de weg gaat, verdient een merkpositionering en -identiteit die van het scherm af spatten. En waarin de medewerkers en machines de hoofdrol spelen. We gingen voor WE-Metal aan de slag.

Grote ijzerbewerkingsmachine van WeMetal

Een complete make-over op basis van 2 merkpijlers: kwaliteit en creativiteit

De uitdaging

WE-Metal weet prima hoe ze hun klanten verder helpen door middel van innovatieve metaalbewerkingstechnieken en een consistent hoge kwaliteit. Maar hoe vertel je dat goed aan de buitenwereld? Het bedrijf klopte aan bij Steets en samen gingen we plannen smeden om een nieuwe merkidentiteit en -positionering uit te werken, plus een frisse website en een strategisch marketingplan.

Allereerst brachten we in kaart wat WE-Metals ambitie is. Waar willen ze heen en hoe willen ze dat doen? Welke waarden passen bij het bedrijf en wat willen ze uitstralen? Nadat we dat helder hadden, konden we aan de slag.

De oplossing

Samen met WE-Metal gaven we hun merk een complete make-over. In het nieuwe design komen de twee grote pijlers van het bedrijf samen: hoge kwaliteit en de creativiteit om verbetering mogelijk te maken. De nieuwe slogan werd ‘enabling growth’, of ‘groei mogelijk maken’. We vulden het design aan met dynamische beelden van de machines en medewerkers en met teksten waaruit duidelijk de expertise van WE-Metal spreekt.

Algemeen directeur Johan Rigters zegt daarover:

“Dit is precies wat we voor ogen hadden. We wilden een professionelere uitstraling en hadden daarin hoge verwachtingen van de samenwerking met Steets. Die zijn ook uitgekomen.”

De resultaten

De moderne machines en werkwijze van WE-Metal waren er al. Nu, na hun rebranding, is die moderniteit ook verwerkt in een passend merkverhaal. De kernwaarde van het bedrijf, ‘groei mogelijk maken’ komt duidelijk naar voren in al hun online en offline uitingen. Een greep uit de designs:

+ 0 % organisch verkeer

31% meer organisch verkeer in 3 maanden.

# 0 zoekwoorden in de top 10

In 4 maanden op 9 zoekwoorden in de top 10.

+

Nieuwe aanvragen én opdrachten van mooie internationale organisaties.

"Ik vind het echt tof om te zien hoe WE-Metal er eerst van buitenaf uitzag en hoe je het merk nu beleeft. Eerder had je er minder een gevoel bij; nu heeft WE-Metal een sterk merkverhaal en een compleet vernieuwde uitstraling die echt bij ze past."
Steets Werknemer Bart

Bart Koppenaal

Managing partner

Is jouw merkverhaal aan een update toe?

We denken graag met je mee. Vul het contactformulier in of bel (0318) 555 174.

Steets Werknemer Gerrit

Gerrit van der Pest

Business developer

06 - 316 81 468 Stuur Gerrit een e-mail

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vios Trappen

Volgende case