Op het Rembrandt College, een kleinschalige cultuurprofielschool, krijgen middelbare scholieren de ruimte om zichzelf te zijn. De school wilde dit nog sterker uitdragen en zag kansen om de identiteit te versterken door hun zichtbaarheid te vergroten. Ook de website kon wel een upgrade gebruiken. Benieuwd hoe we hen hebben geholpen om deze visie tot leven te brengen? Lees verder!
De instroom van leerlingen liep licht terug, een uitdaging waar veel scholen in het veranderende onderwijslandschap mee te maken hebben. Voor het Rembrandt College was dit echter het moment om hun positie in Veenendaal te versterken en hun zichtbaarheid te vergroten bij zowel potentiële leerlingen als hun ouders. Ze wilden laten zien waar ze voor staan: een plek waar elke leerling de ruimte krijgt om zichzelf te zijn.
Daarnaast was de website toe aan een update. In een tijd waar ouders en leerlingen snelle en gemakkelijke toegang tot informatie verwachten, voldeed de oude website niet helemaal meer aan deze wensen. De site was traag, minder gebruiksvriendelijk, en miste belangrijke updates over het schoolaanbod en activiteiten. Het Rembrandt College wilde hierin proactief handelen en besloot dat het tijd was voor een vernieuwing van hun online visitekaartje. Daar konden wij bij Steets zeker mee helpen!
Ons plan voor het Rembrandt College was helder: een sterke merkpositionering die de identiteit van de school opnieuw vormgeeft, gecombineerd met een frisse stijl. We begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe website, die niet alleen gebruiksvriendelijk is, maar ook perfect aansluit bij de verwachtingen van ouders en leerlingen. Navigeren is nu eenvoudiger, met duidelijke menu's en minder clicks naar belangrijke informatie zoals aanmeldingen en open dagen. Ouders en leerlingen hebben via de nieuwe website altijd en overal snel toegang tot de informatie die ze nodig hebben.
De nieuwe stijl benadrukt vrijheid en persoonlijke ontwikkeling. Het Rembrandt College wordt gepositioneerd als een school die je de ruimte geeft om te zijn wie je bent. Dit komt visueel terug in het speelse en dynamische logo, dat meerdere variaties kent en met een flexibel lettertype wordt weergegeven. Zo weerspiegelt het logo de diversiteit aan leerwegen en de vrijheid die leerlingen hebben om hun eigen tempo en vakken te kiezen.
We hebben ook de visuele identiteit krachtig neergezet met opvallende banners aan het pand, die met heldere kleuren en speelse vormen direct in het oog springen. We ontwierpen een indrukwekkende glazen wand van 30 meter in de aula, beplakt met een grote, kleurrijke print van het logo dat over de gehele breedte van het raam loopt. Dit ontwerp geeft de ruimte niet alleen een frisse uitstraling, maar benadrukt ook de kernwaarden van het Rembrandt, zoals creativiteit en de vrijheid van persoonlijke groei.
Het resultaat mag er zijn. De nieuwe merkidentiteit van het Rembrandt College zorgt ervoor dat de school zich onderscheidt in de regio Veenendaal en nodigt leerlingen en ouders uit om de school te leren kennen. De volledig vernieuwde website voldoet nu aan de verwachtingen van de moderne gebruiker: snel, overzichtelijk en visueel aantrekkelijk. Dit maakt het voor zowel ouders als leerlingen veel eenvoudiger om de juiste informatie te vinden en een goed beeld te krijgen van wat het Rembrandt College te bieden heeft.
Onze projectmanager Bo-Elle, toevallig ook een oud-leerling van Rembrandt, vertelt:
De samenwerking tussen Steets en het Rembrandt College heeft geleid tot een school die niet alleen opvalt, maar ook klaar is voor de toekomst. Iedereen, van het team bij Steets tot het personeel van Rembrandt, is enorm trots op het eindresultaat. Rembrandt heeft weer de uitstraling die het verdient, en dat is terug te zien in de mooie resultaten: