Creatieve concepten

Om mensen binnen te hengelen, moet je hun aandacht vangen. Daar weten onze specialisten alles van. Zij zetten keer op keer een goed creatief concept neer. Een idee dat inspireert, verpakt in een ontwerp dat spreekt. Met een concept van ons als jouw conceptbureau komt jouw boodschap binnen. Betekenisvol, relevant en eigen.

Het nut dat conceptontwikkeling heet

Wat is een creatief concept en waarom heb je het nodig? Een communicatieconcept is de manier waarop jij jouw boodschap naar je doelgroep – je raadt het al – communiceert. De vertaalslag van jouw idee naar de klant. De precieze verwoordingen en de visuele taal waarmee jij dat wat jij aanbiedt naar buiten draagt. Het vormt de basis voor jouw verhaal en alle communicatie die daaruit voortvloeit.

Klinkt vaag? Snappen we. Een concept is nu eenmaal niet één concreet iets, maar meer een vertrekpunt voor alle uitingen van je merk. Dat kan bijvoorbeeld een beeld- en vormconcept zijn, je merkverhaal, een pay-off of een campagneconcept ten behoeve van je werving of employer branding. Zelfs achter je merknaam en logo steekt – als het goed is – een creatief concept.

En waarom dat nuttig – of nee, nodig is? Met een duidelijk concept aan je merk, product of dienst verbonden, komt de boodschap beter binnen en blijft deze beter hangen. Mensen weten wie je bent, wat je brengt en wat zij daaraan hebben. En dat draagt bij aan een sterkere merkidentiteit, meer bereik en betere binding.

Hoe wij jouw concept vormgeven

Je gaat met een van onze strategen in gesprek over wat jij wilt bereiken. Die zet jouw ambities om in concrete acties. Vervolgens ga je met de conceptontwikkelaar en/of art director om tafel om eens goed te brainstormen over het concept voor jouw bedrijf. Geen zorgen, wij doen het harde werk. Van jou hebben we alleen zoveel mogelijk informatie nodig. Jij kent jouw onderneming het beste. Wij brengen de creatieve draai en de juiste focus aan. Juist met die samenwerking krijg je een ijzersterk resultaat.

Zodra het conceptdesign in de smaak valt, gaan we over op de uitwerking. Als full-service creative digital agency beschikken we over een team aan designers, developers, marketeers en copywriters dat zich gretig stort op jouw nieuwe concept en dit op alle mogelijke manieren doorvertaalt. Zo staat jouw concept – en dus jouw merk – als een huis.

Met een concept sta je sterk

Of je nu je merk van begin af aan goed wilt neerzetten, toe bent aan een herpositionering, of gewoon een keer een vacature, evenement, product of dienst onder de aandacht wilt brengen: met een goed creatief concept val je op, sta je sterk en behaal je betere resultaten. Samen geven we jouw merk eigenheid, betekenis en relevantie. Steeds opnieuw. Let’s make sense.