Vrouw die model staat voor NOK Clinics
Terug

NOK Clinics

Serieuze boodschap, frisse uitstraling

NOK Clinics wilde op de kaart komen als dé expert in duurzaam en gezond gewichtsverlies. De kliniek gaat naast haar cliënten staan en werkt volgens wetenschappelijk bewezen behandelingen. Die mix van maatwerk en expertise mocht vorm krijgen in een frisse, nieuwe merkidentiteit en -positionering. Met een team van strategen, developers, designers, marketeers en copywriters gingen we voor NOK Clinics aan de slag.

Man die model staat voor NOK Clinics en aan het trainen is

Door de integrale aanpak staat NOK Clinics online als een huis

De uitdaging

De kliniek, die voorheen bekend stond als de Nederlandse Obesitas Kliniek Private Zorg, wilde een vernieuwing van hun merkidentiteit, zodat zij daarna doorlopend konden werken aan het beter vindbaar maken van hun niet-vergoede behandelingen. Zo kunnen zij mensen die graag aan hun gewicht willen werken en een kickstart nodig hebben om het gewenste resultaat te halen bereiken en behandelen.

Het proces

We gingen aan de slag met een nieuwe positionering, een nieuwe website en een nieuwe marketingaanpak. Onze strategen namen het voortouw voor de uitwerking van een merkidentiteit en online strategie. Daarna mocht een team van developers, designers, marketeers en copywriters op het project duiken. Met een uitgewerkte huisstijl, websiteontwerp met gloednieuwe open source-technieken en een totaalpakket aan digital marketingwerkzaamheden (SEM-strategie, contentmarketing en advertising) als gevolg.

De oplossing

Zo’n integrale aanpak voer je stapsgewijs uit. Na een pragmatische start met een compacte website zijn we de digital marketingbundel gaan uitrollen, waar we in nauw overleg met de klant bijsturen en aanvullen waar nodig. Met campagnes en uitbreidingen van de website spelen we in op actualiteiten en ontwikkelingen. En toen er eenmaal een sterke basis stond, moest ook de bedrijfsnaam deze vernieuwingen gaan weerspiegelen. Dat werd: NOK Clinics.

De resultaten

NOK Clinics wil een serieuze boodschap overdragen, maar wel op een frisse manier. De nieuwe merkidentiteit draagt dit zowel in woord als in beeld uit. In combinatie met remarketing, slimme optimalisatietechnieken in social advertising, SEO-optimalisatie en conversietracking hebben we bovendien veel nieuw verkeer kunnen aantrekken. Zo staat het vernieuwde NOK Clinics online als een huis.

+ 0 %

Totale stijging van organisch verkeer

+ 0 %

Meer organisch verkeer in 2022 t.o.v. 2021

+ 0 %

Meer conversies in 2023 t.o.v. 2022

Wil jij ook veel impact maken?

Daar helpen we je graag bij. Vul het contactformulier in of bel (0318) 555 174.

Steets Werknemer Jasper

Jasper Mulders

Strateeg, Partner

Stuur Jasper een e-mail

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.