Merkpositionering

We worden elke dag overspoeld met een kakofonie aan berichten, vaak met een commercieel doel. Het wordt dus steeds lastiger om daar met jouw merk doorheen te prikken. Een unieke merkpositionering helpt hierbij en zorgt ervoor dat mensen zich met jouw merk willen verbinden.

Focus is het sleutelwoord

Een merkpositionering is de plek die jouw merk inneemt in het hoofd en hart van mensen. Het liefst een betekenisvolle, onvervangbare plek. Om zo’n plek te kunnen claimen, moet je hele scherpe keuzes maken in wat je voor wie wilt zijn. Focus is het absolute sleutelwoord. Hoe scherper het beeld is dat je creëert en de positieve, emotionele associaties die daarbij horen, hoe sterker de verbinding met de mensen die je wilt bereiken.

Positionering en de arbeidsmarkt

Een duidelijke merkpositionering claimt een eigen plek in de markt. Een plek die past bij jouw organisatie en de (emotionele) behoeftes van je klanten. Daarmee zet je jouw merk onderscheidend in de markt, zorg je voor herkenbaarheid en geef je richting aan alles wat je doet.

Ook binnen jouw organisatie. Een overtuigende merkpositionering maakt het gemakkelijker om je medewerkers erbij te betrekken. En ook echt te zijn wie je wilt zijn en samen waar te maken wat je aan je klanten belooft. Het geeft je daarnaast een voorsprong op de arbeidsmarkt, omdat je medewerkers inspireert die zich herkennen in jouw verhaal en zich graag met jouw merk willen verbinden.

Nieuwe mensen vinden en binden >

Wat raakt jouw klanten het meest?

De basis van jouw merkpositionering is de merkidentiteit. We beginnen dus altijd van binnenuit, maar een helder beeld van de markt waarin je opereert is net zo belangrijk. Daarom doen we onderzoek naar vergelijkbare aanbieders in de markt en betrekken we ook jouw klanten erbij. In kwalitatieve interviews komen we tot de belangrijkste inzichten: vanuit welke emotie en door welke waarden voelen klanten zich verbonden? En wat raakt hen onbewust het meest? Daar liggen de aanknopingspunten voor een unieke positionering.

Als strategisch creative digital agency helpen wij je graag bij je positionering en marketing. Samen focussen we op eigenheid, betekenis en relevantie. Steeds opnieuw.


Deze ondernemers gingen je al voor