Wij bouwen aan merken en merkbeleving

Vol dierbare ontmoetingen

Creatief concept, Campagnes, Merkessentie en merkpositionering

Diversiteit in werk

De uitdaging

Voor Ouwehands Dierenpark verdiepen we ons regelmatig in mooie opdrachten. Zo hebben we gewerkt aan Gorilla Adventure, het Berenbos en Pandasia. Net voor laatstgenoemde project mochten we de merkpositionering aanscherpen.

Onze oplossing

 

Vol dierbare ontmoetingen 

Niet alleen kijken
De voorzet voor een nieuwe positionering was gedaan door J. Walter Thompson. Daarop hebben wij doorgedacht voor een sterke en onderscheidende belofte. Ouwehands Dierenpark is de plaats waar je dieren kunt leren kennen. Waar je kunt verwonderen en ontdekken, maar ook kunt bijdragen. Bijdragen aan bijvoorbeeld soortbehoud en natuurbescherming. 

Een bezoek aan Ouwehands Dierenpark is er één om nooit te vergeten. Je ziet, leert, ontdekt en speelt de hele dag. Een dag die gevuld is met het maken van herinneringen. Vol dierbare ontmoetingen. 

Van gorilla’s tot reuzenpanda's

We hebben veel mooie dingen voor Ouwehands gedaan. Naast de doorvertaling van de positionering hebben we de communicatie rond de lancering en de merchandising verzorgd van:

Gorilla Adventure

Beleef spannende avonturen tussen de gorilla’s. Slinger door de reusachtige kloof en daal af in de oude mijnschacht diep onder de grond. Het grootste gorilla-avontuur van Europa.

Berenbos

Beren die vroeger mishandeld zijn, genieten nu van een onbezorgd leven in het Berenbos.

Pandasia

Het was groot nieuws in Nederland: de aankomst van Xing Ya en Wu Wen. De enige pandaberen in Nederland. Ontmoet ze in hun unieke verblijf en vervolg je reis door het schitterende Pandasia.

Onder de motorkap

Zoeken naar informatie die niet te vinden is

Door het bezoekersgedrag op de website van Ouwehands Dierenpark te analyseren kwamen we tot inzichten voor het redesign. 12% van de zoekopdrachten ging over honden. Zodra mensen zo’n bezoek-gerelateerde vraag hebben, wil je natuurlijk niet dat ze bij de zeehonden uitkomen.

Concreter is beter
Wat wil een bezoeker doen op de website? Door hier concrete taken uit te definiëren zorgen we voor een gebruiksvriendelijke website. De taken konden we onderbrengen in twee hoofdgroepen: ‘ontdekken’ en ‘bezoeken’.

Oorspronkelijk was de doelstelling om de e-commerce conversieratio te verdubbelen, van 0,8% naar 1,6% gemiddeld. Inmiddels zitten we op een conversieratio van 4,72%*. Bovendien hebben we het gemiddelde bestede bedrag vergroot door tijdens het betalen al te upsellen.
*periode maart t/m mei 2018

Door de website volledig meetbaar te maken hebben we veel inzicht gekregen in campagnes die echt voor conversie te zorgen. Zo zorgen we ervoor dat elke euro die erin gaat, ook het beste resultaat oplevert.

Ticketshop, vouchermodules, DTP-bundel & Facebook-applicaties
Naast de initiële bouw van de website werken we continu aan het verbeteren van het merk Ouwehand.

Samenvattend;
wat we gedaan hebben:

#merkpositionering
#conceptontwikkeling
#campagne
#lancering
#logo en huisstijl
#digital marketing
#webdesign en development

Meer weten?

Louis Diepeveen

Strateeg / Partner

Louis@steets.nl / 0620620209

Maak een supportticket aan

Heb je een probleem of een vraag over je website of intranet? Gebruik dan onderstaand formulier. Probeer zo concreet mogelijk je vraag of foutmelding te omschrijven, dat helpt ons enorm je zo goed mogelijk te helpen.