Blog
De ‘war on talent’ woedt als nooit tevoren. Hoe vind en bind je nu goede mensen? Met die vraag houden wij ons ook bezig. Daarom zijn we ons arbeidsmarktcommunicatieplatform de afgelopen tijd blijven updaten. Zodat jij het jezelf een stuk makkelijker kunt maken.
Arbeidsmarktcommunicatieplatform. Zo. Dat is nogal een mond vol, dus gebruiken we liever de afkorting: ‘AMC-platform’ of – nog makkelijker – gewoon ‘AMC’. Waar het op neerkomt, is een werkenbij-site. Een vacaturewebsite. Een online plek waar jij jezelf als werkgever presenteert en waar geïnteresseerden kunnen solliciteren naar een plek in jouw team.
Het voordeel van een eigen AMC is dat je veel meer ruimte hebt voor je employer branding. Waar de werkenbij-sectie op een corporate website vaak een beetje weggestopt zit, kun je op een aparte website veel beter je verhaal kwijt. En daar zoeken kandidaten nu precies naar: wie ben jij en waarom zou ik bij jou moeten komen werken? Op de huidige markt is jezelf op deze manier onderscheiden zeker geen overbodige luxe.
Het is een gekte van jewelste op de arbeidsmarkt. Iedereen staat om personeel te springen. Daar springen wij weer op in. Het afgelopen jaar hebben we aan ons AMC-platform lopen sleutelen en verschillende updates doorgevoerd. Kijk je mee?
Zoekmachinegigant Google kreeg er in augustus dit jaar een nieuwe dienst bij: Google for Jobs. Via ons AMC kun je je vacatures hierin laten opnemen. Zo worden ze nog beter gevonden.
Niet steeds een authenticator-app erbij pakken? Vanaf dit moment bestaat de optie om je inloggegevens veertien dagen te laten onthouden. Dezelfde beveiliging, net wat meer gemak.
Ben je niet zo van de lange URL’s? Jij en vele anderen. Daarom hebben we de optie toegevoegd om gebruik te maken van verkorte URL’s. Zo heb je de vrijheid om zelf te kiezen.
Om de vindbaarheid van je vacatures een extra boost te geven, voegden we een module toe waarin je makkelijk landingspagina’s genereert op basis van bestaande filters. Je maakt bijvoorbeeld een pagina voor ‘marketingvacatures Veenendaal’, aan, selecteert de filters ‘marketing’ en ‘Veenendaal’ en voilà: je hebt een nieuwe pagina waarop jouw specifieke marketingvacatures in Veenendaal te zien zijn.
Mensen zoeken niet alleen naar werk op het moment dat jij vacatures open hebt staan. Maar misschien zijn ze wel geïnteresseerd in werken bij jouw bedrijf. Met de Jobmailer worden ze op de hoogte gesteld als jij een voor hen passende vacature toevoegt. Scheelt weer tijd.
Je weet wel, dat blokje bij formulieren dat je aanvinkt om te bewijzen dat je geen robot bent. Tenminste, meestal is het een blokje. In ons AMC heb je de optie tussen versie 2 (vinkje) of versie 3 (check op de achtergrond). Je maakt zelf uit van welke versie je gebruik wilt maken.
Geen gerommel in verschillende systemen: vacatures die je in het AMC plaatst, kunnen nu ook vanuit HROffice worden ingeladen. Sollicitaties kunnen hier op hun beurt weer in worden geïmporteerd.
Niet iedereen gebruikt alle social media kanalen even vaak (of überhaupt). Vanaf nu kun je in de ‘Deel deze pagina’-widget zelf kiezen welke socials je hieraan wilt koppelen.
Eindeloos testen en aanpassen is zo’n gedoe. Maak daarom gebruik van deze nieuwe thumbnail-functie om van tevoren een beter idee te krijgen van hoe een widget eruit komt te zien op de pagina.
Dit is een factor die we eigenlijk continu bijhouden. We zorgen altijd dat de pagespeed (CLS) voldoet aan de meest actuele webstandaarden.
Op het moment van schrijven hebben we het over versie 5.11.0 van ons AMC. Misschien hebben we alweer updates uitgevoerd tegen de tijd dat jij dit leest. Ben je benieuwd naar de nieuwste functies en verbeteringen? Of wil je überhaupt meer weten over ons AMC? Neem dan contact met ons op via deze pagina:
Psst... We helpen je trouwens ook graag bij alle andere aspecten van je employer branding en werving. Van marktonderzoek en merkpositioneringen tot advertenties en SEO-optimalisaties. Dat is onze integrale aanpak.
Heb je een probleem of een vraag over je website of intranet? Gebruik dan onderstaand formulier. Probeer zo concreet mogelijk je vraag of foutmelding te omschrijven, dat helpt ons enorm je zo goed mogelijk te helpen.