Blog
Ons digital marketing team groeit hard en wij zoeken een frisse copywriter met ervaring om ons te versterken. Onze online copywriters zijn elke dag druk met het creëren van verrassende content voor klanten. Benieuwd naar wat zij precies doen? We nemen je mee in een typische dag als online copywriter bij Steets.
Rond half negen kom je binnen en groet je jouw collega’s op de studio. Je neemt plaats aan het writers block, waar je je werkplek hebt, haalt je MacBook van de zaak uit je tas en klapt hem open. Je maakt een praatje over de film van gisteravond en begint aan een wandelingetje naar de koffiecorner voor een lekker copy coffee.
Terug op je werkplek bekijk je jouw agenda en je ziet dat je vandaag voor drie klanten aan de slag gaat: een accountantskantoor, een bouwbedrijf en een meubelwinkel. Je begint vandaag met het uitwerken van een telefonisch interview dat je gisteren gehouden hebt met een klant van een klant. Daarvoor wil je even rust om je heen dus trek je je terug in één van de vergaderruimtes waar je aan een sta-bureau plaatsneemt.
Weer aan je eigen bureau, bekijk je de contentkalender van de klant en zie je dat er vandaag een publicatie gepland staat die nog niet is geaccordeerd. Even achteraan bellen dus.
Voor het bouwbedrijf heb je bedacht een infographic te maken die de voordelen van één van hun diensten in een oogopslag weergeeft. Je denkt het uit, maakt een ruwe schets en gaat om de tafel met een designer voor de briefing. Vervolgens ga je zelf verder met het optimaliseren van een landingspagina voor zoekmachines. Je checkt nog even of Google iets veranderd heeft aan de lengtes van de metadescriptions, omdat je mede-copywriter daar gister iets over heeft gemeld.
Om 12.30 gaat de bel en de studio stroomt leeg om nieuwe energie op te doen in de vorm van een verse salade. Jij neemt vandaag liever gewoon een boterham met kaas en een glas jus d’orange.
Na de lunch ben je er helemaal klaar voor om de middag in te duiken. Je hebt vier uurtjes staan voor de meubelwinkel. In het Kanban-bord, waarin al jouw taken per klant zijn weergeven, zie je dat er een paar spoedjes zijn. De eerste taak is het plaatsen van een post op Facebook. Er is een nieuwe collectie in de showroom en deze verdient aandacht. De klant heeft zelf beeldmateriaal aangeleverd, dat jij uitsnijdt en vervolgens gebruikt. Wanneer het net niet helemaal lukt, trek je jouw collega aan zijn mouw. Hij weet namelijk precies welk formaat je nodig hebt. Omdat een meubelwinkel ontzettend Instragram-waardig is, plaats je dezelfde post, natuurlijk wel Instagram-proof. Wanneer je de belangrijke taken hebt afgevinkt, zie je dat het vijf uur is.
Je dag zit erop! Je pakt je spullen en springt op de fiets richting het treinstation. Tot morgen!
Kom je ook werken aan steengoede content voor uitdagende opdrachtgevers? Kijk of we een vacature hebben of stuur een open sollicitatie!
Heb je een probleem of een vraag over je website of intranet? Gebruik dan onderstaand formulier. Probeer zo concreet mogelijk je vraag of foutmelding te omschrijven, dat helpt ons enorm je zo goed mogelijk te helpen.